Sabre GC 45 190mm Truck
  • Sabre GC 45 190mm Truck
  • Sabre GC 45 190mm Truck
  • Sabre GC 45 190mm Truck
  • Sabre GC 45 190mm Truck
  • Sabre GC 45 190mm Truck
  • Sabre GC 45 190mm Truck
  • Sabre GC 45 190mm Truck

Sabre GC 45 190mm Truck

€ 28,88

sabre 190 mm trucks

prijs is voor een truck

Aantal
Op voorraad online & in de winkel

  Gratis t-shirt vanaf € 150,-

Krijg een gratis Sickboards T-Shirt als je voor meer dan 150 euro bestelt.

  Gratis verzending vanaf 100,-

U krijgt gratis verzending naar de Benelux en Duitsland wanneer u voor meer dan 100 euro bestelt.

  100-dagen retourbeleid

U kunt uw ongebruikte product binnen 100 dagen retourneren (zie ons beleid).

  Wereldwijde verzending

Wij bieden wereldwijde verzending met UPS, en het is gratis voor bestellingen van meer dan 300 euro

  • 45 mate baseplate
  • 190mm hangerbreedte
  • 64mm ashoogte
  • gravity gegoten uit 356 aluminium in precisie stalen mallen
  • gehard 4130 cro-mo massief stalen as en grade 8 kingpin
  • lasergeëtste hanger
  • geleverd met sabre r-type bushings en een kopjeswasser.
  • gc-190 truck

t-6 warmtebehandeling = 30% krachttoename

al het gegoten en gesmede aluminium moet na het gieten of smeden een warmtebehandeling ondergaan om het materiaal de uiteindelijke sterkte en hardheid te geven. het exacte proces varieert tussen gegoten en gesmeed, maar in grote lijnen zijn er twee stadia van de behandeling.

dovende fase

het gegoten of gesmede stuk wordt verwarmd tot ongeveer 900degf gedurende 9-10 uur. dit zorgt ervoor dat het koper in de aluminiumlegering oplost in het aluminium, waardoor een zogenaamde "eenfasige legering" ontstaat het stuk wordt dan snel afgekoeld door het te "doven" in water, wat voorkomt dat het koper zich in de legering herstelt, waardoor de legering "opgesloten" blijft in de "single phase alloy" toestand.

verouderingsfase

na het blussen wordt het stuk verwarmd tot een relatief lage temperatuur - ongeveer 350degf - gedurende 10 uur, waarna het langzaam in lucht kan afkoelen. tijdens deze fase worden het koper en het alumnium (die grondig werden opgelost en "opgesloten" in de dovende fase) samengevoegd tot koperen aluminiumkristallen, cual2. het zijn deze kristallen die de legering (en het stuk) zijn sterkte geven.

het lastige is om de grootte van de cual2-kristallen te controleren. voor de beste resultaten worden de kristallen zeer klein gehouden om de conformiteit binnen de cystale structuur van het alumnium te garanderen. kristallen worden zorgvuldig gecontroleerd door verwarmings- en koeltemperaturen en -tijden om de hoogst mogelijke sterkte uit de behandeling te halen.

al onze gegoten en gesmeed trucks gebruik het t-6 proces om het rawe aluminium te versterken.


zwaartekrachtgieten - sterkte en precisie

gravity het gieten is vrij verschillend van matrijs (druk) het gieten gebruikt door vele longboard truck fabrikanten. het is duurder om te produceren omdat er minder trucks kan worden gemaakt op een "boom" (dat is de reden waarom sabre gegoten trucks kosten meer), maar staat het gebruik van sterkere aluminiumlegeringen toe, met minder luchtbellen. het resultaat is een sterkere, minder brosse afwerking truck.

gesmolten aluminium wordt met de hand in de matrijs gegoten - in tegenstelling tot spuitgieten waarbij gesmolten metaal onder hoge druk in de matrijs wordt gespoten. de matrijs wordt dan omgekeerd, waardoor de zwaartekracht de matrijsholtes kan vullen met gesmolten metaal. het eindresultaat is een sterk, consistent gietwerkrecht through de truck.

gravity gegoten skateboard trucks kan worden gegoten met behulp van zandvormen ("sand casting") of warmtebehandelde stalen mallen. we gebruiken steel moulds - een duurdere optie, maar we vinden dat de precisieafwerking die wordt bereikt de extra kosten waard is. gebieden die hoge toleranties vereisen (draaipunten, kingpingaten, hangergezichten enz.) zijn cnc'd om een precieze passing te geven voorafgaand aan de warmtebehandeling.

gravity het gieten stelt ons in staat om 356 aluminium te gebruiken, niet adc10 of adc 12, of 356 die "verdund" zijn met adc om de viscositeit van het aluminium voor het spuitgieten te verminderen (gewoonlijk "356.2?" genoemd).

we gebruiken gravity gegoten 356 aluminium in precisiestaalmatrijzen voor onze "gc"-onderdelen, omdat het proces ons de beste balans van sterkte en precisie geeft.

prijs is voor een truck

Datasheet

Kleur
Grijs
Hanger breedte (inch)
7.5"
Hanger breedte (mm)
190mm
Truck type
RKP
Base plate hoek
45 graden
As Diameter
8mm